STANDARDFRAKT
Paket under 20 kg levereras med vid var tid angivet fraktbolag till närmaste utlämningsställe. Ange ditt mobilnummer för SMS-avisering för snabbare hantering, eller vänta på en avi i brevlådan. Paket eller varor över 20 kg eller 150 cm levereras med angivet fraktbolag. Leverans sker till tomtgräns, inbärning ingår ej. Distributören kontaktar dig för att boka leverans. Observera att det inte går att bestämma mer exakt tidpunkt för leverans och att ö-tillägg kan tillkomma. Uppbäring kan beställas för större gods, kontaka oss för kostnadsuppgift.
LEVERANS INOM SVERIGE
LEVERANS INOM EU
INTERNATIONELL LEVERANS
Fraktpriser beräknas automatiskt baserat på vikt och storlek. För frågor kontakta oss på [email protected]
AVGIFT FÖR MISSLYCKAT LEVERANSFÖRSÖK
I de fall paket, brev eller pallar/större paket returneras till Brandstationen store & Studio av fraktbolaget på grund av att mottagaren
1) inte löser ut paket från leveransstället
2) inte har varit nåbar på det angivna telefonnumret för avisering
3) vägrade att ta emot leveransen
4) lämnat felaktigt namn, adress eller kontaktinformation,
kommer Brandstationen store & Studio att debitera kunden en avgift. För brev och paket är avgiften 300 kr inkl. moms och för pall eller större paket 800 kr inkl. moms. I de fall distributören eller Brandstationen store & Studio har kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte är närvarande vid leveranstillfället tillkommer en extra avgift på 300kr inkl. moms och kunden får ett nytt att ta emot leveransen.
HÄMTA I BUTIK
Vi erbjuder dig möjligheten att själv hämta dina varor i vår butik under våra ordinarie öppettider . Så fort dina varor är redo att hämtas kontaktar vi dig via e-post, SMS eller telefon.
LAGERSTATUS
Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omgående leverans. Lagerstatusen baseras på aktuell lagerstatus i butik, i reserverar vi oss för eventuella lagermissars. Dessa varor skickas normalt från oss inom 1–2 arbetsdagar, vilket innebär att leveranstiden från oss till dig normalt är 3-5 arbetsdagar.
BESTÄLLNINGSVAROR
Beställningsvaror är varor som beställs från leverantören efter lagd order. Vid leveransförsening från leverantören reserverar vi oss för längre leveranstid. Vid sådana fall kommer vi att meddela dig så snart vi har behandlat din beställning.
SPECIALBESTÄLLNINGAR
Specialbeställningar är varor som beställs från leverantören efter dina önskemål, t.ex. val av tyg, egen design eller varor vi annars inte har i lager. Vid leveransförsening från leverantören reserverar vi oss för längre leveranstid. Vid sådana fall kommer vi att meddela dig så snart vi har behandlat din beställning. Ångerrätt eller öppet köp gäller ej vid specialbeställda varor, läs mer här.
VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ VID RETUR TILL OSS:
Även om vill åberopa din ångerrätt har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Observera att originalförpackningen ej skall användas som yttre emballage. Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att etiketter, tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen. Vi förbehåller oss rätten att utföra en värdeminskning motsvarande produktens eventuellt förändrade skick vid mottagandet hos oss.
Förpacka varan väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer fram hela och står därmed för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i, skicka inte bara i originalförpackning då produkten kan skadas. Sätt därmed inte heller fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen/originalförpackningen. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss.
Om du vill returnera möbler eller andra skrymmande produkter kan kostnaden vara hög beroende på volymen på produkten.
Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
TRANSPORTSKADOR
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt skadad under transporten ska du som kund be fraktbolaget notera transportskadan och neka att ta emot paketet, om paketet levererats måste du omgående anmäla skadan till fraktbolaget. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat eller att varor saknas är du som kund skyldig att kontakta Brandstationen store & Studio senast inom 3 kalenderdagar från mottagandet av varor med ditt ordernummer och ärendenummer från paketombudet. Kontakta oss och bifoga bilder på den skadade varan. Om du inte inkommer med ditt ärende hos fraktbolaget inom 3 dagar eller inte inkommer med bilder som vi ber om förbehåller vi oss rätten att neka transportskada.
Tänk på att alltid spara emballaget din vara kom i tills ärendet är hanterat. Bilder på detta är grundläggande för vår reklamation gentemot transportör. Varan kan också komma att begäras i retur och emballaget är då ämnat för detta.
BRANDSTATIONEN STORE & STUDIO
Hornsgatan 64, 118 21 Stockholm
Produkten har blivit tillagd i varukorgen